odpověď panu Nejedlému

19.02.2013 13:35

Dobrý den pane Nejedlý,

Dovolte mi, abych reagoval na Vaši emailovou zprávu ze dne 1.2.,kterou jste reagoval na můj článek „Parkování nejen na zlatém kopci“.  Článek byl koncipován tak, abychom získali zpětnou vazbu od našich spoluobčanů. Jsem tedy rád, že jste nám zaslal svoji reakci, nicméně Vaše otázky a návrhy mne vedou k tomu, abych Vám odepsal poněkud delší odpovědí a rád bych Vás přizval ke spolupráci, neboť se domnívám, že zájmy našich sdružení jsou naprosto totožné.

Předně bych Vás rád upozornil na skutečnost, že nejsme zastupitelé, nýbrž členové sdružení  z11. Ve svém středu máme pouze jednoho zastupitele. Což je sice velmi málo, ale na druhou stranu máme možnost v tomto volebním období získávat cenné zkušenosti a poznatky o fungování obce, dopadu legislativ týkající se samosprávy v reálné praxi, finančních toků apod. Jsou to velmi cenné zkušenosti, které chceme zúročit v následujícím volebním období a pokusit se získat více mandátů, abychom měli možnost podílet se větší měrou na činnosti naší obce.

Naše sdružení si klade za cíl hájit zájmy především obyvatel Zlatého kopce a všech lokalit obce, kde probíhá nová výstavba a to právě z důvodů, které daly za vznik lokality Zlatý kopec. Zlatý kopec (i ostatní nové lokality) je tak trochu trnem v oku starousedlíkům, neboť právě automobilový provoz, resp. jeho hustota přes místní komunikace, které vedou kolem jejich domů je velmi nepříjemně vnímána.  Není přeci cílem, aby naše obec byla rozdělena na několik osamocených jednotek, které si budou předhazovat to či ono. Obec musí být jednotná a jako obyvatelé Zlatého kopce bychom měli jít ve všem příkladem.

Nemá smysl se přeci dívat do minulosti, ale do budoucnosti, ale přesto musím uvést jeden exkurz do minulosti. Právě doba, o které píšete, kdy jste vše museli zbudovat právě v duchu našeho hesla „SAMO SE NIC NEUDĚLÁ“ je příčinou toho, jak Zlatý kopec vypadá dnes.  Sám tedy víte, že vydaná stavební povolení pro stavbu domů, bez předem vybudovaných komunikací, kdy se odvoz vykopané blátivé půdy vozil těžkými nákladními vozidly právě přes komunikace starousedlíků, byl zřejmě tak trochu na hraně tehdejší legislativy a to i s ohledem na skutečnost, že žádná zbudovaná komunikace směřující na Zlatý kopec od komunikace Průběžné není zhotovena pro nákladní automobilovou dopravu, která zase opačným směrem vozila stavební materiál. Dodnes není žádná taková komunikace směrem ke Zlatému kopci zhotovena. Jak mohl stavební úřad vydat stavební povolení? (jenom pro dokreslení, tehdy starostou nebyl ještě Jan Tvrdý; právě pan Tvrdý po svém  zvolením starostou vydal stavební uzávěru).

Dalším bodem v rámci (podle mne) sporně vydaného územního rozhodnutí pro výstavbu lokality Zlatý kopec, je neexistence jakéhokoliv hřiště pro děti nebo jiné smysluplné odpočinkové zóny, kde by právě děti mohli trávit volný čas. Neexistence parkoviště pro návštěvníky.  Neexistence kapacity mateřské školky (dodnes není dořešeno), nedostatečná kapacita čistírny odpadních vod. Takto bych mohl pokračovat dále. Jak je možné, že tehdejší vedení obce odsouhlasilo parcelaci a odsouhlasilo územní rozhodnutí? Jak je možné, že tehdejší stavební úřad v Klecanech vydal územní rozhodnutí a poté začal vydávat jednotlivá stavební povolení?  Tyto moje otázky nejsou v žádném případě směrovány k současným majitelům, kteří si pozemky kupovali v dobré víře s očekáváním bydlení v klidné zóně na kraji Prahy.

Ale právě tyto dopady, které se bohužel neděly pouze na Zlatém kopci, nás vedli k tomu, že jsme se rozhodli kandidovat do zastupitelstva a chtít řešit tyto „neadekvátnosti“, které prostě vznikly.

Věřím, že jste měl možnost se seznámit s novým návrhem dopravní koncepce ZDIB, tedy i Zlatého kopce. Nová průběžná je bohužel z ekonomického hlediska utopie. Nicméně pokud se bude realizovat, uleví se tímto způsobem obyvatelům stávající Průběžné, avšak dojde k  zvýšenému provozu automobilů právě na Zlatém kopci. Obyvatelé části obce Brnky, začnou jezdit od bývalého zámku přímo a napojí se přes ulici Obvodovou do ulice Dlouhá a odtud na Novou Průběžnou. Nemyslím si tedy, že Nová Průběžná bude spásou. Je pravda, že na Zlatý kopec bude konečně zřízena taková kominice, která bude splňovat veškeré náležitosti jak pro osobní tak i pro nákladní automobilovou dopravu, včetně chodníků pro pohyb osob.

 Rád bych Vám sdělil, že v obci jsem trvale hlášen od roku 1999 a jsem zřejmě prvním obyvatelem Zlatého kopce J.  Osobně jsem vlastníma rukama vozil štěrk, recyklát a jiným podobným způsobem jsem opravoval místní komunikace tak, abychom mohli zabezpečit bezpečnou průjezdnost v obci a to ještě v době než začala vlastní výstavba na Zlatém kopci.  Dodnes tímto způsobem za vlastní peníze opravujeme se členy našeho sdružení část komunikace Dlouhá + přilehlé ostatní komunikace.

Právě, že se lokalita Zlatý kopec rozšířila a bude se nadále rozšiřovat včetně propojení na Brnky, je zde právě ta budoucnost, o které jsem se zmínil.  Opravdu si myslím a jsem o tom hluboce přesvědčen, abychom parkovali přednostně na svých pozemcích a nikoliv pouze na silnici. A proč? Pro bezpečnost našich dětí, které si zde hrají, běhají, jezdí na kolech, na tříkolkách apod.  Dalším příkladem je častá stížnost obyvatel na to, že v případě, kdy napadne sníh, nejsou místní komunikace protažené. Jak mají být protažené, když traktor „kličkuje“ mezi zaparkovanými auty?  A v neposlední řadě parkování v křižovatkách, zejména ulice Zlatý kopec, která slouží jako hlavní přivaděč na Zlatý kopec, je v permanentním obložení vozového parku.

Já si žádné soukromé právo neuzurpuji a ani s nadsázkou jsem nepsal o žádném zákazu parkování v ulici Na Zlatý kopec.  V celém článku píši pouze o lokalitě Zlatý kopec a píši o ohleduplnosti.

To, že z nějakých důvodů nemůžeme parkovat na svých pozemcích chápu a právě proto by mělo dojít k zjednosměrnění některých ulic. Znovuzavedení obousměrné Chaberské požadujeme také. Vidíte, zde se shodneme J.

O umístění značky „Obytná zóna“ jsme již diskutovali, bohužel to není možné a víte proč? Právě kvůli tomu, jak vypadá lokalita Zlatý kopec, protože nemá žádná parkoviště.  Pokud bychom umístili dopravní značku obytná zóna, jak navrhujete, tak byste všem obyvatelům a návštěvníkům naopak přikázal parkovat pouze na svých pozemcích.

Zde Vám přikládám legislativní výtah:

Provoz v obytné a pěší zóně

 

§ 39

(1) Obytná zóna je zastavěná oblast, jejíž začátek je označen dopravní značkou "Obytná zóna" a konec je označen dopravní značkou "Konec obytné zóny".
(2) Pěší zóna je oblast, jejíž začátek je označen dopravní značkou "Pěší zóna" a konec je označen dopravní značkou "Konec pěší zóny".
(3) V obytné a pěší zóně smějí chodci užívat pozemní komunikaci v celé její šířce, přičemž se na ně nevztahuje § 53. Hry dětí na pozemní komunikaci jsou dovoleny jen v obytné zóně.
(4) Do pěší zóny je povolen vjezd jen vozidlům vyznačeným ve spodní části dopravní značky podle odstavce 2.
(5) V obytné zóně a pěší zóně smí řidič jet rychlostí nejvýše 20 km/hod. Přitom musí dbát zvýšené ohleduplnosti vůči chodcům, které nesmí ohrozit; v případě nutnosti musí zastavit vozidlo. Stání je dovoleno jen na místech označených jako parkoviště.
(6) Za účelem organizování dopravy může obec v obecně závazné vyhlášce obce vydané v přenesené působnosti vymezit místní komunikace nebo jejich úseky v obytné zóně, které nelze užít ke stání nákladního vozidla nebo jízdní soupravy.
(7) V obytné zóně a pěší zóně musí chodci umožnit vozidlům jízdu. To platí i pro děti hrající si v obytné zóně.

Výstavba ulice Nová průběžná je rovněž prioritou našeho sdružení, avšak z k ekonomickému hlediska zatím nelze řešit. Problém z právního hlediska již pominul a to od 1.ledna t.r., kdy vstoupil v platnost zákon o navrácení majetku církvím. Bohužel církevní restituce se týkaly i naší obce a proto nemohla být výstavba Nové průběžné realizována, neboť část pozemků pod komunikací je církevních.

Pokud tedy chceme zahájit výstavbu Nové Průběžné, musíme tedy hledat ekonomické příjmy obce. Jedním z nich je stav, aby všichni obyvatelé, kteří zde žijí, zde opravdu žili trvale, tj. aby zde byli přihlášeni. V takovém případě totiž obecní pokladna získává v rámci rozpočtového určení daní adekvátní příjem z daní, které plynou do centrálního rozpočtu. Pokud tedy zde tito obyvatelé nežijí, má obec s těmito obyvateli spojeny pouze provozní náklady.

Taktéž Váš námět o propojení Dolních Chaber je i v našich úvahách a to prodloužením a rozšířením Chaberské okolo „sila“ až ke konečné autobusu č.162. Bohužel, zde narážíme na výstavbu Pražského okruhu, který tudy pravděpodobně povede a taktéž neochotou minulého vedení obce Dolní Chabry, neboť bývalá paní starostka bydlí právě v dolní části Chaber.

Vážený pane Nejedlý, jsem rád, že Vy, jako zástupce sdružení Zdiby – Zlatý kopec jste se ozval a poslal nám Vaše postřehy. Rádi bychom tedy přijali Vaši nabídku ke spolupráci a tímto bychom Vás požádali, zda byste nominoval někoho z vašeho sdružení za člena kulturní komise obce Zdiby, neboť v současné době je toto místo uvolněné a naše sdružení má předností právo na obsazení tohoto místa.

Mějte se hezky a těšíme se na spolupráci

Lubomír Seif

Zpět

Kontakt

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode