Postřehy z dopravně bezpečnostní komise
20.12.2012 00:00
22. listopadu se dopravně bezpečnostní komise se sešla na netradičním místě. Schůzka se konala ve zbrojnici Sboru dobrovolných hasičů Zdiby. Proč tomu tak bylo se dozvíme později. Nakonec se sešli 4 členové komise, Otakar Valihrach, David Čáp, Radim Slezák a Zdeněk Davídek (velitel hasičů), zapisovatelka a jeden z členů sboru.
Hlavní bod agendy byl stav hasičská zbrojnice, neboli hasičárna – tak ji nazývají sami hasiči. „Hasičárna“ je umístěna v zadní části obecního úřadu a jak jsme si mohli sami přesvědčit místem a komfortem neoplývá. V prostorách, které by se daly nazvat klubovnou, se totiž propadá střecha. Správně je lepší říci, že by se již propadla, nebýt solidní ocelové podpěry, která celý strop drží. Nebudu Vás zatěžovat detaily diskuse, závěr je, že dopravně bezpečnostní komise doporučí zastupitelům schválení vypracování studie přestavby hasičárny dle požadavků hasičů. Další postup závisí na finančních možnostech obce.
Krátce jsme také diskutovali úpravy značení křižovatky ulic Pražská a Průběžná, které bylo mimo jiné doporučeno dopravně bezpečnostní komisí, na popud Radima Slezáka. Asi není pochyb, že změna značení pomohla a ráno se nám již netvoří fronty v Průběžné a odbavení aut je plynulejší. Všichni přítomní však upozornili na častou nepozornost řidičů jedoucích v pravém pruhu rovně směrem od Staré pošty na Chabry a to i přestože řidiče na odbočovací pruh upozorňuje svislá značka i vodorovné značení. Jak tento nešvar vyřešit nevím, možná pomůže čas, až si řidiči zvyknou na změnu.
Dále jsme diskutovali možnosti řešení pohybu automobilů a chodců v ulici Na Brnky – konkrétně průjezd okolo stodoly. Během diskuse padaly různé názory. Někteří by rádi stodolu zbourali a rozšířili komunikaci jižním směrem, jiní by rozšiřovali komunikaci směrem severním. V obou případech to znamená nutnost dohody s vlastníkem dotčeného pozemku a patřičné vyrovnání. Jistou možností je i zjednosměrnění – což se může jevit jako řešení, vzhledem k tomu, že v nejužším místě je průjezd široký 4,5m.
Jak to vidím já? Pokusil jsem se udělat krok zpět a podívat se na problém z větší výšky. Na obci jsem si zapůjčil projekt Nové Průběžné a zjistil, že projekt končí ulicí Přemýšlenská, tedy právě na místě inkriminované stodoly. Strategie rozvoje oblastí, které jsou obsluhovány ulicemi Na Brnky, K Holosmetkům není popsán a vlastně neexistuje žádná strategie, jak zajistit dopravní obslužnost a bezpečný pohyb chodců – vyjma územního plánu, který ovšem nepostihuje všechny detaily. Pokusil jsem se tedy stávající stav popsat. Aktuálně vidím dvě možnosti, jak úzké hrdlo v ulici Na Brnky řešit.
Jako první možnost navrhuji dohodu se stávajícím vlastníkem a skutečně problematickou stodolu zbourat. Jako protihodnotu může obec nabídnout adekvátní část parcely 102/12, která je v jejím vlastnictví.
Druhá možnost je odklonění chodců přes areál Atria (bývalý státní archiv) do ulice U Továrny - zdá se mi, že historicky vedl areálem chodník pro pěší, který byl ovšem přerušen zdí. S takovou úpravou by musel souhlasit současný vlastník areálu (již jsem se ho pokoušel kontaktovat, ale bez úspěchu) a dále pak posunout zastávku autobusu na Soběslavo náměstí - s tím by také musel souhlasit provozovatel autobusové dopravy.
Řešení tedy není jednoduché. Jak to vidíte vy? Napište na www.z11.cz, nebo info@z11.cz. David Čáp